Vaspitači/Saradnici

„Naše nastojanje nije samo da učinimo da dijete razumije, i da ga manje tjeramo da pamti, već i da dotaknemo njegovu maštu i da ga oduševimo da stigne do svog najdubljeg cilja.“ – Marija Montessori

ustanova-9Montesori vaspitači su povjerljivi, poštuju djecu i spremni su da olakšaju razvoj djeteta da dostigne puni potencijal. Vaspitačev stav prema djeci je drugačiji nego u drugim sistemima obrazovanja. Oni su prije vodiči kroz djetetov prirordni tempo razvoja, koji uz pažljivu obzervaciju pripremaju radni prostor, sljedeće izazove za svako dijete kao i lični pristup djetetu.

Nagrade i kazne nemaju mjesto u Montesori učionicama. Vaspitač može mnogo efikasnije da radi odvlačeći dijete od uvredljivog ponašanja i nudeći nešto što će zaokupiti dječiju pažnju i ohrabriti angažovanje i koustanova-8ncentraciju. Prihvatljivo ponašanje je priznato i podržano putem modela ponašanja i verbalnom podrškom.

Naše osoblje je izabrano zbog svoje posvećenosti autentičnoj primjeni Montessori filozofije, kao i zbog svog obrazovanja i talenta. Oni posjeduju diplomu Univerziteta u Banjoj Luci – Filozofskog Fakulteta – Studijdskog programa: Predškolsko vaspitanje, sertifikat Montessori društva Srbije, praktičnu obuku rada sa Montessori materijalima…

Danijela Risović, Osnivač Montessori Kindergarten Banja Luka

danijela-risovic

Danijela Risović

Nešto najljepše što mi je majčinstvo donijelo, pored ljubavi prema mom sinu, jeste jednu nova dimenziju prema okruženju i stvarima oko mene. Inspiraciju za osnivanjem Montessori Kindergarten vrtića sam pronašla upravo u želji da svom djetetu, kao i djeci našeg grada omogućim da budu korak bliže svjetskim načinima vaspitno-obrazovnog rada. Svjesna sam činjenice da djeca do svoje šeste godine kreiraju svoj karakter, stvaraju svoje navike i čvrstu bazu za svoj dalji život. Tako sam i odlučila da osnujem vrtić koji će djeci pomoći da se formiraju u kvalitetne osobe, koji svoje kasnije odluke donose na zdravim osnovama, te koji se kroz život rukovode boljim i zdravijim životnim vrijednostima. Kroz ovaj vrtić, svakodnevno nastojimo da djeci intrigiramo želju za spoznajom svijeta, da iskustveno dožive prirodu, društvo, život.

Ovo sve je postalo moguće uz jako ličnog iskustva u drugim kulturama, kroz puno putovanja, života u Londonu i Montrealu, te uz podršku mojih najbližih kao i dobrih ljudi iz Montessori udruženja. Pored toga, stekla sam diplomu u Montessori Centre International (MCI), London International Diploma in Early Childhood Program i Certificate Stage II Montessori Theory and Methodology www.montessori.org.uk.

Danijela Milaković, vaspitač predškolske djece

danijela-milakovic

Danijela Milaković

Ljubav prema djeci motiviše me da volim svoj poziv. Maria Montessori je jedna od najznačajnijih ličnosti u dječijoj pedagogiji, psihologiji i naročito predškolskom vaspitanju i obrazovanju, jer je prve godine života isticala kao presudne u razvoju i osnovala čitav sistem obrazovanja koji se njeguje do danas. Montessori vrtić pruža velike mogućnosti za rad ne samo na akademskim postignućima već i u velikoj mjeri na socio-emocionalnom aspektu ličnosti djeteta. Osobine Montessori vaspitača su stripljivost, vedrina, ljubaznost, a nije naglašena stroga autoritativnost, tako da ove osobine odgovaraju mojoj ličnosti” (Danijela Milaković).

Danijela ima iskustva i u kolektivnom i u individualnom radu sa djecom. Nakon završenih studija radila je na pružanju podrške djevojčici sa cerebralnom paralizom, kao i u pripremi usmjerenih aktivnosti i radu po centrima interesovanja. Iskustvo u radu u mješovitoj grupi joj je pomogao da se upoznam sa djecom različitog uzrasta

Studijski program:

  • Predškolsko vaspitanje,  Filozofski fakultet, Banja Luka

Dodatno usavršavanje:

Tijana Ćorić, vaspitač predškolske djece

tijana-coric

Tijana Ćorić

„Dosadašnje iskustvo rada sa djecom do tri godine obuhvatalo je brigu o fizičkom, psihičkom, socijalno-emocionalnom, spoznajnom razvoju djeteta, brigu o razvoju komunikacije, blagovremeno uviđanje eventualnih nedostataka ili izuzetnih sposobnosti djeteta, obrazovanje i vaspitavanje djece.

Imala sam priliku da svoja znanja i vještine prvo primjenim u Omladinskom centru u Laktašima kao volonter, a zatim u Centru za djecu, mlade i porodicu u Laktašima, gdje već pet godina radim kao voditelj kreativnih radionica za djecu do šest godina. Takodje sam radila muzičke i kreativne radionice za djecu sa teškoćama u razvoju“ (Tijana Ćorić).

Studijski program:

  • Predškolsko vaspitanje,  Filozofski fakultet, Banja Luka
  • Certificate of Training, Integrating Montessori Practice, Montessori Centre International, London, UK

Dodatno usavršavanje:

  • Položena obuka u radu na Montessori materijalima MCI, London, UK
  • Položen Osnovni bazični Montessori Program I i II
  • Praktičan radno iskustvo u Montessori vrtiću u Subotici
  • Izrada kostimografije, scenografije (PIR pozorište, Daske Laktaši, JU Princeza Katarina Karađorđević Laktaši)
  • Igranje u pozorišnim predstavama za djecu u vaspitno-obrazovnim ustanovama u Republici Srpskoj
  • Kreatvne radionice za djecu „Male ruke“
  • Seminar “Upravljanje projektnim ciklusom i priprema projekata“

Branka Vranjković, asistent vaspitača predškolske djece

„Moje dosadasnje iskustvo u radu sa djecom koja se suocavaju sa raznim izazovima na svom putu odrastanja jeste da je porodica najvaznija, ono od cega se polazi i cemu se vraca. Budite prema djeci strpljivi, uvijek puni razumijevanja i prisutni kada god ste potrebni. Potrudite se da uvijek znaju i osjecaju vasu bezuslovnu ljubav.

Branka Vranjković

Imala sam priliku da se okušam u radu sa djecom bez roditeljskog staranja u Domu Rada Vranjesevic u Banjoj Luci.  Ovo je podrazumijevalo brigu o svim aspektima djetetovog života, organizacija i koordinacija njihovog društvenog života i vannastavnih aktivnosti, briga o zdravstvenom, psihološkom i socioemotivnom razvoju djece“ (Branka Vranjković).

Studijski program:

– Socijalni rad,  Fakultet političkih nauka, Banja Luka

Dodatno usavršavanje:

– Govori engleski i španski jezik

– Položen stručni ispit propisan Pravilnikom o polaganju stručnog ispita nastavnika, stručnih saradnika i vaspitača

– Položen Osnovni bazični Montessori Program I i II

– Edukaciji vaspitača za rad sa djecom sa sindromom Down

– Osnove sviranja gitare kroz  samostalan rad i školu gitare u organizaciji „Zdravo da ste“ u Banjoj Luci

– Posljednjih deset godina aktivan član u mnogim horskim (mješoviti hor RTRS, ženski kamerni hor „Banjalučanke“, srpsko-pjevačko društvo „Jedinstvo“) i vokalno-instrumentalnim sastavima ( Soundbeat, Balkan Expres)

– Položen prvi stepen škole savremenog baleta, Plesni studio „City Jazz“ Banja Luka

– Mala škola roditeljstva (SEC)